Ce planuri au angajații români pentru momentul în care vom scăpa de pandemie
Angajații și freelancerii din România și-au făcut deja planurile pentru perioada de după pandemia de coronavirus. Se pare că majoritatea intenționează să se lanseze în afaceri.
Conform unui studiu recent realiziat de Unlock Research pentru ING Bank România în mai 2021, arată că angajații și freelancerii din România își doresc o schimbare radicală după ce pandemia actuală de coronavirus va trece.
68% dintre angajați sunt interesați să își deschidă propria afacere
Se pare că ultimul an petrecut în context pandemic a alimentat apetitul românilor de a munci pe cont propriu, fără șefi.
Astfel, aflăm că 68% dintre angajații din România sunt interesați să își deschidă o afacere în următorii doi ani și 87% dintre persoanele care activează ca freelanceri împărtășesc aceeași dorință, arată studiul.
Studiul ne indică și domeniile spre care angajații români și-au orientat viziunea pentru o posibilă afacere. Comerțul cu amănuntul pare a fi sectorul economic cel mai atractiv pentru deschiderea propriului business, în viziunea salariaților din țara noastră.
Printre domeniile de activitate în care angajații doresc să devină antreprenori sunt: comerțul cu amănuntul (14%), HoReCa (11%), IT (7%) și comerțul online (6%). Freelancerii își doresc să facă trecerea către antreprenoriat în domeniile HoReCa (9%), media/marketing (9%), comerț cu amănuntul (8%), și IT (6%).
56% dintre ei declară că au studiat domeniul/industria în care și-ar dori să activeze, iar 40% au și pregătit un plan de afaceri.
În ceea ce privește vârsta, cel mai mare procent de angajați care își doresc un business pe cont propriu se află în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 25 și 44 de ani.
În schimb, freelancerii studiază domeniul de interes din punctul de vedere al înțelegerii competiției și al aspectelor legislative (57%). 44% au întocmit un plan de afaceri, iar 29% au declarat că au urmat programe de mentorat, cursuri antreprenoriale și workshop-uri.
“Antreprenoriatul este o alegere care are capacitatea de a modela piața muncii și mediul de afaceri din România pe viitor, având în vedere potențialul care există în prezent.
Iar studiul ING vine ca o validare a unui curent pe care îl simțim din ce în ce mai mult, unde oamenii și-au redescoperit pasiunile pe timp de pandemie și își fac curaj pentru a le da curs.
Mai mult, studiul ne arată că suntem într-o direcție foarte bună cu proiectul pe care l-am lansat alături de Impact Hub încă de acum cinci ani: Startarium. Acolo, toți cei care doresc să facă trecerea către antreprenoriat au tot ce le trebuie pentru a porni pe acest drum, de la idee la scalare.”, spune Silvia Mihăilescu, Director Marketing, Comunicare și CSR, ING Bank România.